Nederlanders blijven doneren aan goede doelen, ondanks de oplopende inflatie en toenemende onzekerheden. Dit blijkt uit onderzoek van ABN Amro MeesPierson onder meer dan 1.000 Nederlanders in de periode half maart tot half april.

Frank Aalderinks, hoofd filantropie-advies ABN Amro: "Hoe dichter bij huis, hoe eerder er wordt gegeven. Driekwart van de ondervraagden geeft aan goede doelen dicht bij huis. De combinatie tussen zichtbaarheid en nabijheid is voor veel mensen belangrijk.

Uit het onderzoek blijkt dat 83 procent van de ondervraagden doneert aan goede doelen, twee derde (66 procent) blijft trouw aan goede doelen en 75 procent ziet goede doelen als onmisbaar voor de samenleving.

De bedragen die worden gedoneerd variëren: 41 procent geeft 0 tot 50 euro; 21 procent geeft 50 tot 100 euro; 18 procent tussen de 100 en 250 euro; 11 procent tussen de 250 en 500 euro en 8 procent tussen de 500 en 1.000 euro. Van de ondervraagden geeft 62 procent losse bedragen, 45 procent doet (ook) aan periodieke donaties.

Frank Aalderinks: "Nederland is een vrijgevig land."

Bron: Algemeen Dagblad

 

Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen?

Neem contact met ons op.

In de media Contact Subsites
Volg ons op