In deze moeilijke tijd is het lastig om donateurs te vinden en vast te houden. Veel verhuist van live en fysieke bijeenkomsten naar de digitale snelweg. Organisaties proberen hun fondsenwerving naar online activiteiten aan te passen. Hoe stuur je een donateur naar de juiste pagina? Hoe breng je ze in contact met de juiste mensen en hoe voorkom je betalingsproblemen?

Donateurs zijn, zeker nu, op zoek naar duidelijke, transparante informatie en leiderschap. Ze willen weten wat de gemakkelijkste manier is om bij te dragen aan het doel. Pandemie of niet, donateurs zullen de doelen waaraan ze normaal gesproken geven nog steeds een warm hart toedragen.

Met tienduizenden non-profits in Nederland is het zaak om op te vallen in de menigte. Een belangrijke eerste stap om dat te bereiken is door terug te gaan naar de basis en om de meest eenvoudige stappen in het geefproces op orde te hebben. Vijf tips die je absoluut niet mag vergeten:
1. Verhoog online conversies door verkeerskanalen te optimaliseren
2. Accepteer zoveel mogelijk betaalmethoden
3. Bedank je donateurs
4. Communiceer met je achterban
5. Ga goed om met annuleringen en behoud zo donateurs

Bron: Vakblad Fondsenwerving

Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen?

Neem contact met ons op.

In de media Contact Subsites
Volg ons op