Jongeren tussen de zes en achttien jaar voelen zich het meest verbonden tot goede doelen die actief zijn en de dieren-, natuur- en milieubescherming. Dat blijkt uit de cijfers van het Goede Doelen Merkonderzoek van brand consultant Hendrik Beerda onder een groep van 1.100 jongeren die representatief is voor de Nederlandse jeugd. De Dierenbescherming heeft onder jongeren de sterkste merkkracht.

Opvallend is dat natuur- en milieudoelen veel bekender en populairder zijn onder kinderen dan onder volwassenen. Naast de Dierenbescherming staan ook de Dierenambulance en het Wereld Natuur Fonds in de top-5. ‘Jongeren zijn bezorgder over het klimaat dan hun ouders. Dat uiten zij op verschillende manieren. Organisaties voor natuurbehoud en milieubescherming zijn bij hen top of mind,’ aldus merkonderzoeker Beerda.

Bron: Vakblad Fondsenwerving

Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen?

Neem contact met ons op.

In de media Contact Subsites
Volg ons op